Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 16 januari, 2014

Det är otroliga rövarpriser på laddningskit och uppladdningsbara batterier till Cochlear Nucleus Freedom, tycker jag. Priset på laddningskitet går väl an ( 1680 kr ), men priset per batteri…?! 1645 kr?! Laddningskitet kan ladda upp till 4 batterier… jag kanske vill ha två batterier, och då skulle det kosta mig en bit över 3000 kr..
Vet inte om jag ska fortsätta med vanliga batterier eller om jag ska köpa en del i taget…
Om man tittar på de andra nucleus-processorerna så är deras batterier ännu dyrare.
Är det nån som har laddningskit med batterier? Är det värt pengarna?

Read Full Post »

Nu har jag varit duktig och använt cippen varje dag på jobbet.
Trots att jag inte använde den innan på lång tid, så är ljuden väldigt bra. Jag har fortfarande volymen och känsligheten inställda ganska lågt, för just nu känns det rätt bra så här. Jag har upptäckt nya ljud nu på jobbet och hemma.
1. På jobbet hörde jag när en kollega skakade en sprayburk med färg på avstånd från mig. Då hördes den där lilla blandningskulan av metall inuti. *pling pling pling* Jag blev snopen. Har aldrig hört det så bra förut.
2. På kafferasten satt jag och pillade med min mobil och samtidigt satt en av kollegorna bredvid och talade i telefon med en kund. Utan att titta på honom, så hörde jag att han rabblade upp webbadressen till vårt företag för kunden. Mycket klart och tydligt. Blev snopen än en gång.
3. När jag satt hemma vid datorn igår kväll, så kunde jag plötsligt höra ljud från trappuppgången i flerfamiljshuset. Nu satt jag ju vid väggen som vetter ut mot trappuppgången, men jag har ALDRIG hört ljud därifrån förr, bara om portdörren därnere slagit igen hårt eller om någon tappat nåt i golvet. Det jag hörde igår kväll var fotsteg och någon som pratade. Fantastisk känsla, och ändå var känsligheten och volymen lågt inställda.

Read Full Post »